Zenei akusztika

Bevezetés

 

Bevezetés

Kapcsolódó fejezetek

 

Bevezetés

 

Én egyre jobban úgy látom, hogy az engem foglalkoztató zenei kérdésekre nem zenészektől, hanem a tudománytól kapom meg a válaszokat.

Félreértés ne essék, továbbra is azt vallom, hogy Mozart, Bach, Mahler zenéje képes megadni az élet értelme iránt kutakodó válaszokat (mert hisz mi lenne ennél fontosabb kérdés); legalábbis nekem sikerült kihámozni belőlük az egész életre szóló lényeget, de amikor valamit nem értek a zenén, főleg a zeneelméleten belül, zenészek sohasem tudták kielégítően megválaszolni feltett kérdéseimet, furcsamód annál több matematikus, mérnök, programozó.

 

Ez a fejezetcsomag szakít azzal az erőltetett hagyománnyal, hogy majd a zenészek elmondják a nagy, szentírásnak vett zeneelméleti frankót, amit aztán képtelenség logikusan, rendszerezetten továbbadni, pontosan azért, mert nincs benne logika és rendszerezettség. A fejezetcsomag címe „Zenei akusztika” és a lehető legmagasabb szinten fogja a tárgykört tárgyalni, azaz nem fogjuk vissza magunkat, nem butítjuk el az anyagot, hogy mindenki megértse. Úgysem fogja mindenki megérteni, hiszen ahogy József Attila mondta Eszmélet című versében:

 

"...nem fog a macska egyszerre kint s bent egeret."

 

A fejezetcsomag tehát csakis a tanult olvasókat célozza meg. Ezúton jelezzük: hosszabb távon ők a nyertesek.

 

A tárgykör szerzője Fonyó Ádám építőmérnök...

 

Pénzes-féle Gitáriskola - Fonyó Ádám

 

...aki mérnök létére mindent tud a zenéről, sőt még annál is többet: kiváló matematikus, aki egyúttal képes félelmetes matematikai apparátusát a zenei akusztika kutatásának szolgálatába állítani.

 

Kapcsolódó fejezetek

 

Gitár

Hegedű