Zenei akusztika
Bevezetés
Én egyre jobban úgy látom, hogy az engem foglalkoztató zenei kérdésekre nem zenészektől, hanem a tudománytól kapom meg a válaszokat.
Félreértés ne essék, továbbra is azt vallom, hogy Mozart, Bach, Mahler zenéje képes megadni az élet értelme iránt kutakodó válaszokat (mert hisz mi lenne ennél fontosabb kérdés); legalábbis nekem sikerült kihámozni belőlük az egész életre szóló lényeget, de amikor valamit nem értek a zenén, főleg a zeneelméleten belül, zenészek sohasem tudták kielégítően megválaszolni feltett kérdéseimet, furcsamód annál több matematikus, mérnök, programozó.
Ez a fejezetcsomag szakít azzal az erőltetett hagyománnyal, hogy majd a zenészek elmondják a nagy, szentírásnak vett zeneelméleti frankót, amit aztán képtelenség logikusan, rendszerezetten továbbadni, pontosan azért, mert nincs benne logika és rendszerezettség. A fejezetcsomag címe „Zenei akusztika” és a lehető legmagasabb szinten fogja a tárgykört tárgyalni, azaz nem fogjuk vissza magunkat, nem butítjuk el az anyagot, hogy mindenki megértse. Úgysem fogja mindenki megérteni, hiszen ahogy József Attila mondta Eszmélet című versében:
"...nem fog a macska egyszerre kint s bent egeret."
A fejezetcsomag tehát csakis a tanult olvasókat célozza meg. Ezúton jelezzük: hosszabb távon ők a nyertesek.
A tárgykör szerzője Fonyó Ádám építőmérnök...
...aki mérnök létére mindent tud a zenéről, sőt még annál is többet: kiváló matematikus, aki egyúttal képes félelmetes matematikai apparátusát a zenei akusztika kutatásának szolgálatába állítani.
Gitár
Hegedű