Honlaptérkép - teljes
Adminisztráció →
Gitároktatás →
Vizsga →
Tanítványi koncertek →
Tanítványi oldal (csakis folkgitáros tanítványoknak, elérése regisztráció
és bejelentkezés után)
Látogatottság →
Fizetős anyagok →
Rendszerkövetelmények és rendelés
OSIRE →
EULA - Végfelhasználói licencszerződés
Kérdések és válaszok →
KV III. - Informatikai kérdések
KV IV. - Adminisztratív kérdések
OPRE →
Örökítse meg szerettei nevét skálanévben!
A gitár története →
A gitár története I. - Bevezetés
A gitár története III. - Középkor
A gitár története IV. - Az elektromos gitár
Technika és skálatan →
Skálakatalógusok →
Skálakatalógus Ia. - Bevezetés
Skálakatalógus II. - Egyéb ábrázolási módok
Skálakereső →
Skálakereső teljes Java-forráskódja
Elkezdem most! (Szólótechnikai alapok I. - IV.) →
1. szint →
Példák a rossz gitár-, és pengetőtartásra
A Malmsteen-, és az Impellitteri-pengetés
2. szint →
A skálavariációk speciális esetei
További gyakorlási lehetőségek
A skálák, skálavariációk lejátszási módjai
3. szint →
Általában a haladó ujjrendekről
4. szint →
5. szint →
Szólótechnikai alapozás →
Zenés bemutatkozás - Szólógitár
Zenés bemutatkozás - Akusztikus gitár
Zenés bemutatkozás - Basszusgitár
A skálázásról és általában véve a gyakorlásról
Hangolások →
A gitár hangolása I. - Bevezetés
A gitár hangolása II. - A hangológép használata
A gitár hangolása III. - Különböző kézi hangolások
A gitár hangolása IV. - A (hangtani) lebegés jelensége
A gitár hangolása V. - Gondolatok a gitár hangolásáról
A gitár hangolása VI. - A System of a Down-hangolás
A gitár hangolása VII. - A hangolás általánosítása
Egyéb hangszerek hangolása I. - Bevezetés
Egyéb hangszerek hangolása II. - Basszusgitár
Egyéb hangszerek hangolása III. - Gitár
Egyéb hangszerek hangolása IV. - Hegedű
Egyéb hangszerek hangolása V. - Brácsa
Egyéb hangszerek hangolása VI. - Cselló
Egyéb hangszerek hangolása VII. - Nagybőgő
Egyéb hangszerek hangolása VIII. - Ukulele
Egyéb hangszerek hangolása IX. - Buzuki
A gitár hangolása - Kérdések és válaszok
Elméleti és gyakorlati alapok→
SZA II. - Szólótechnikai alapelvek
SZA III. - A skálák statikus ábrázolásának lehetőségei
SZA IV. - A Pénzes-féle tükörkép-módszer
SZA V. - A szemléltetés módszerei
SZA VII. - Helyes és helytelen mozdulatok
SZA VIII. - A Ferrari és a Pénzes-féle Gitáriskola
SZA IX. - A Pénzes-féle módszertan, mint eszköz és nem cél
SZA X. - Globális zeneelmélet - hangszercentrikus zeneelmélet
SZA XI. - Mire jó a skálavariáció? (Avagy szimuláció és valóság)
SZA XII. - A pengetés "filozófiája"
SZA XIII. - Dal vagy skálarendszer?
SZA XV. - A gitárfajták a zenei hangtartományban
SZA XVI. - A gitár az európai (temperált) hangrendszerben
SZA XVII. - A gitáros és a gitároktató közti szakmai különbségek
SZA XVIII. - A Gitáriskola szólótechnikai koncepciója
SZA XIX. - A húrok és a skálahangok beazonosítása
SZA XX. - A gitár fogólapjának referenciapontjai
SZA XXI. - A zenei hangok a gitáron
SZA XXIII. - A pengető és a pengetés
SZA XXV. - A gitár-LEGO első elemei: a hangcsoportok
Pszichológiai rész→
SZAPR II. - Ösztönösség és kiműveltség
SZAPR III. - Személyiség és személytelenség
SZAPR IV. - Befejezett és befejezetlen mozdulatok
SZAPR VII. - Az általános tanulási görbe
(Szakmai) tévedések és egyéb vígjátékok →
SZTEV II. - Pénzes László és a hibák
SZTEV III. - A dór skála és a szerzői jogok
SZTEV IV. - A folyamatos fel-lepengetés lassítja a játékot...
SZTEV V. - A technika nem lényeg, az majd jön együtt a sebességgel...
SZTEV VI. - Kvintfogás 1-4 ujjrenddel
SZTEV VII. - Az angol B és magyar H hang közti elnevezés különbség...
SZTEV VIII. - Csak a pentaton skálák lényegesek, a többi bohóckodás...
SZTEV IX. - A csöves erősítő körüli legendáról
SZTEV X. - Én bluest (funky-t, metalt, stb.) szeretnék tanulni...
SZTEV XI. - Bővített líd skála
SZTEV XII. - Hétfokúság-nyolcfokúság
SZTEV XIII. - A kromatikus skála
SZTEV XIV. - Néhány gondolat a legato-technikáról
SZTEV XV. - Néhány gondolat napjaink sebességmániájáról
SZTEV XVI. - A mozdulatok betanulása
SZTEV XVII. - A dúr-moll hangrendszer
Kérdések és válaszok →
KV 3. - 1-2-4 nagyterc kötelező ujjrendje
KV 4. - 1-2-4 nagyterc kötelező ujjrendje
KV 5. - Balkezesség problémája
KV 8. - Elég-e a dúr és moll skála?
KV 9. - Kezdő gitáros kérdései
KV 10. - Dal akkordjainak leszedése
KV 12. - Kíséretkomponálás szóló alá
KV 13. - Pengető és húr kapcsolata
KV 14. - Hangszerészeti kérdések
KV 17. - Miért kell nekem először sablonokat tanulni?
KV 19. - Mit gyakoroljak metálzenéhez?
KV 20. - H és a B hang közötti különbség
KV 21. - Kezdő gitáros kérdései
KV 23. - Rossz legato-technika
KV 25. - Tetszenek Önnek az én zenéim?
KV 26. - Melyik pengetőt használjam?
KV 27. - Tanácstalan gitáros kérdései
KV 28. - Ujjak letámasztása pengetés közben
KV 29. - John Petrucci pengetése
KV 30. - Bonyolultabb pengetési rend skálavariációkra
KV 31. - Folyamatos fel-lepengetés
KV 32. - Folyamatos fel-lepengetés
KV 35. - Túlgyakorlás és következményei
KV 36. - Gitárjáték közbeni bizonytalanság
KV 37. - A hangelnevezések fontosságáról
KV 38. - Mi lesz a már tanultakkal?
KV 39. - 1-2-4 nagyterc kötelező ujjrendje
KV 40. - A hangközök értelmezése
KV 43. - Akusztikus vagy elektroakusztikus gitár?
Nem zenei skálák →
NZS IIa. - Alapozás + skálavariációk
NZS IIIa. - Cikkcakkok + skálavariációk
NZS IVa. - Piramisok + skálavariációk
NZS V. - A leragasztott ujjak gyakorlatai
NZS Va. - A leragasztott ujjak gyakorlatai + skálavariációk
NZS VII. - Pozícionáló gyakorlatok
NZS VIII. - Sápi-féle ujjrendi skálák I.
NZS IX. - Sápi-féle ujjrendi skálák II.
NZS X. - Sápi-féle ujjrendi skálák III.
NZS XI. - Sápi-féle ujjrendi skálák IV.
NZS XII. - Sápi-féle ujjrendi skálák V.
NZS XIII. - A Sápi-féle ujjrendi skálák nemcsak szomszédos húrokon
NZS XIV. - A Sápi-féle ujjrendi skálák más technikai szerkezetben
NZS XIVa. - A Sápi-féle ujjrendi skálák + skálavariációk
NZS XVI. - Egyéb skálaszerkezetek
A metronóm →
A metronóm - Online metronóm - Kézikönyv
A metronóm - Javaslat a metronómmal való gyakorlással kapcsolatban
A metronóm - A szuperlassítás és a szupergyorsítás
A metronóm - A metronóm problémái
A metronóm - Selmeci Viktor metronóm-számításai
Ritmikai minták →
Videók →
Alapskálák →
Alapskálák eredete →
AE II. - A klasszikus zeneelmélet oktávazonosításai
AE III. - A diatonikus Szüszthéma teleion
AE IV. - Kromatika az ógörög zenében
AE V. - A bizánci hangrendszer
AE VI. - A középkor hangrendszere
Alapskálák Ib. - Rövid magyarázat
Alapskálák Ic. - Belső szerkezetek
Alapskálák Id. - Kertész Sándor mnemonikai ötlete
Alapskálák Ie. - A végtelenített alapskálarendszer
Alapskálák If. - Az alapskálák méretarányos nézetben
Alapskálák IIb. - Balkezeseknek
Alapskálák IIc. - Statikus tabulatúra
Alapskálák IId. - Balkezes statikus tabulatúra
Alapskálák IIIb. - A húros hangszeres legfontosabb táblázata
Alapskálák IIIc. - Fekvéstáblázat alapskálákra
Alapskálák IIId. - A diatonikus skála meghatározása
Alapskálák IIIe. - Tritonus, tetratonus és a többiek
A dúr skála összes lehetséges megközelítése →
Alapskálák IVc. - 1. oktávcsoport
Alapskálák IVd. - 2. oktávcsoport
Alapskálák IVe. - 3. oktávcsoport
Alapskálák IVf. - 4. oktávcsoport
Alapskálák IVg. - Következtetések
Skálaindítások →
Alapskálák VIa. - Skálaindítások
Alapskálák VIb. - Skálaindítások E6 húrról
Alapskálák VIc. - Skálaindítások A5 húrról
Alapskálák VId. - Skálaindítások D4 húrról
Alapskálák VIe. - Skálaindítások G3 húrról
Alapskálák VIf. - Skálaindítások H2 húrról
Alapskálák VIg. - Skálaindítások E1 húrról
Skálabővítés - skálaszűkítés →
Alapskálák VIIb. - A C-dúr skála bővítésének matematikája
Alapskálák VIIc. - A C-dúr skála szűkítésének lehetőségei
A végtelenített technikai skálaszerkezet (VTS)→
Alapskálák VIIIb. - A végtelenített technikai skálaszerkezet (VTS)
Alapskálák VIIIc. - A VTS, mint tömörítési forma
Alapskálák VIIId. - A VTS alkalmazása más skálák esetén
Alapskálák VIIIe. - A VTS használata nevezetes hangpozíciók megjegyzésére
Alapskálák IX. - Az alapskálák tonális karaktere
A testvér-alapskálák →
TA II. - A testvér-alapskálák "felfedezése" Cséffai-módszerrel
TA III. - Szabó László-féle bizonyítás
TA IV. - Antal Gergely-féle bizonyítás
TA V. - Osán-Horváth-féle bizonyítás
TA VI. - Pénzes Zsolt-féle bizonyítás
TA VIII. - A testvér-alapskálák külön skálafokokban
TA IX. - Zeneelmélet és gyakorlat testvér-alapskálákra
Alapskálák - Kérdések és válaszok →
Alapskálák - más megközelítésekben →
Alapskálák üres húrokra →
Skálák, alapskálák egyhúron →
SE II. - Zeneelméleti magyarázat
SE IV. - Egyéb egyhúros skálák
SE V. - Vedres Balázs egyhúros improvizációja
SE VII. - Cséffai Norbert mnemonikus módszere
SE VIII. - Vígh Gergely magyarázó táblázatai
Alapskálaközeli skálák →
Tetrachord-skálák →
TS II. - Alapskálák tetrachord-skálaszerkezetben
TS III. - A trichord-, és tetrachord-skálakombinációk matematikája
TS V. - A tetrachord-skálák ujjrendje
Teljes skálarendszerek →
Héthúros gitár →
HHG IIa. - Alapskálák mind a 12 félhangra
HHG IIb. - Alapskálák mind a 12 félhangra - Balkezeseknek
HHG IIc. - Alapskálák mind a 12 félhangra - Statikus tabulatúra
HHG IId. - Alapskálák mind a 12 félhangra - Statikus tabulatúra b.
HHG IIIa. - Pentaton skálák mind a 12 félhangra
HHG IIIb. - Pentaton skálák mind a 12 félhangra - Balkezeseknek
HHG IIIc. - Pentaton skálák mind a 12 félhangra - Statikus tabulatúra
HHG IIId. - Pentaton skálák mind a 12 félhangra - Statikus tabulatúra b.
HHG IVa. - Harmonikus moll mind a 12 félhangra
HHG IVb. - Harmonikus moll mind a 12 félhangra - Balkezeseknek
HHG IVc. - Harmonikus moll mind a 12 félhangra - Statikus tabulatúra
HHG IVd. - Harmonikus moll mind a 12 félhangra - Statikus tabulatúra b.
HHG Va. - Domináns (keleties) fríg mind a 12 félhangra
HHG Vb. - Domináns (keleties) fríg mind a 12 félhangra - Balkezeseknek
HHG Vc. - Domináns (keleties) fríg mind a 12 félhangra - Statikus tabulatúra
HHG Vd. - Domináns (keleties) fríg - Statikus tabulatúra b.
Kvart hangolású gitár →
KHG IIa. - Alapskálák mind a 12 félhangra
KHG IIb. - Alapskálák mind a 12 félhangra - Balkezeseknek
KHG IIc. - Alapskálák mind a 12 félhangra - Statikus tabulatúra
KHG IId. - Alapskálák mind a 12 félhangra - Statikus tabulatúra b.
KHG IVa. - Pentaton skálák mind a 12 félhangra
KHG IVb. - Pentaton skálák mind a 12 félhangra - Balkezeseknek
KHG IVc. - Pentaton skálák mind a 12 félhangra - Statikus tabulatúra
KHG IVd. - Pentaton skálák mind a 12 félhangra - Statikus tabulatúra b.
KHG Va. - Harmonikus moll mind a 12 félhangra
KHG Vb. - Harmonikus moll mind a 12 félhangra - Balkezeseknek
KHG Vc. - Harmonikus moll mind a 12 félhangra - Statikus tabulatúra
KHG Vd. - Harmonikus moll mind a 12 félhangra - Statikus tabulatúra b.
KHG VIa. - Domináns (keleties) fríg mind a 12 félhangra
KHG VIb. - Domináns (keleties) fríg mind a 12 félhangra - Balkezeseknek
KHG VIc. - Domináns (keleties) fríg mind a 12 félhangra - Statikus tabulatúra
KHG VId. - Domináns (keleties) fríg - Statikus tabulatúra b.
A bundnélküli gitár →
BNG Ib. - A bundnélküli gitárjáték jellegzetességei
BNG Ic. - Az interaktív húrtáblázat
BNG Id. - A temperáltsági táblázat I.
BNG Ie. - A temperáltsági táblázat II.
BNG If. - A mikrotonális gitár
BNG Ig. - Bevezetés a bundnélküli gitár teljes skálarendszerébe
BNG IIa. - Alapskálák mind a 12 félhangra
BNG IIb. - Alapskálák mind a 12 félhangra - Balkezeseknek
BNG IIc. - Alapskálák mind a 12 félhangra - Statikus tabulatúra
BNG IId. - Alapskálák mind a 12 félhangra - Statikus tabulatúra b.
BNG IIIa. - Pentaton skálák mind a 12 félhangra
BNG IIIb. - Pentaton skálák mind a 12 félhangra - Balkezeseknek
BNG IIIc. - Pentaton skálák mind a 12 félhangra - Statikus tabulatúra
BNG IIId. - Pentaton skálák mind a 12 félhangra - Statikus tabulatúra b.
BNG IVa. - Harmonikus moll mind a 12 félhangra
BNG IVb. - Harmonikus moll mind a 12 félhangra - Balkezeseknek
BNG IVc. - Harmonikus moll mind a 12 félhangra - Statikus tabulatúra
BNG IVd. - Harmonikus moll mind a 12 félhangra - Statikus tabulatúra b.
BNG Va. - Domináns (keleties) fríg mind a 12 félhangra
BNG Vb. - Domináns (keleties) fríg mind a 12 félhangra - Balkezeseknek
BNG Vc. - Domináns (keleties) fríg mind a 12 félhangra - Statikus tab.
BNG Vd. - Domináns (keleties) fríg mind a 12 félhangra - Statikus tab. b.
Skálavariációk →
SV IIh. - Kettes quattro-sorozat
SV IIi. - Hármas tripla-sorozat
SV IIj. - 2 hangmagasságú számítások
SV IIk. - Plusszos gyakorlatok
SV IIIa. - A skálahangok számsorhoz rendelése
SV IIIb. - A SV továbbvariálása
SV IV. - Haladó skálavariációk →
SV IVb. - Aszimmetrikus - 00001
SV IVc. - Móczár-féle skálavariáció - 045
SV IVd. - Hamisított triola-csoport
SV IVe. - Egy pontról ugrálós nyolcadok
SV IVf. - Lévai-féle nótaskála - 0120123
SV IVg. - Lévai-féle gonoszkodó skálák
SV IVh. - Lévai Boróka skálája - 01254321
SV IVi. - Von Haas-féle egy sima-egy fordított - 01202102
SV IVk. - Compas - 011011010101
SV IVl. - Mozart! - 012345676543210
SV V. - Ciklusszámítások SV-ra
SV VIa. - Oktatási segédlet a 011 és 001 lejátszási problémáira
SV VI. - Skálák, skálavariációk lejátszási módjai →
SV VIc. - Lejátszási mód - II.
SV VId. - Lejátszási mód - III.
SV VIe. - Lejátszási mód - IV.
SV VIg. - Lejátszási mód - VI.
SV VIh. - Lejátszási mód - VII.
SV VIi. - Lejátszási mód - VIII.
SV VIj. - Lejátszási mód - IX.
SV VII. - Skálavariáció-katalógus →
SV VIIb. - Futtatható Java-kód
SV VIIc. - Skálavariáció-katalógus - 1 skálahang
SV VIId. - Skálavariáció-katalógus - 2 skálahang
SV VIIe. - Skálavariáció-katalógus - 3 skálahang
SV VIIf. - Skálavariáció-katalógus - 4 skálahang
SV VIIg. - Skálavariáció-katalógus - 5 skálahang
SV VIIh. - Skálavariáció-katalógus - 6 skálahang
SV VIIi. - Skálavariáció-katalógus - 7 skálahang
SV VIIj. - Skálavariáció-katalógus - 8 skálahang (bónusz)
SV IX. - Skálarészek gyakorlása
SV X. - A kezdő és haladó SV szétválasztása és algoritmizálása →
SV Xa. - 3 hang 3 hangmagasságon
SV Xb. - 4 hang 4 hangmagasságon
SV Xc. - 5 hang 3 hangmagasságon
SV Xd. - 6 hang 3 hangmagasságon
SV Xe. - 8 hang 3 hangmagasságon
Húrszámítások és ujjrendi statisztikák→
Futtatható Java-kód és teljes lista
Sápi-féle ujjrendi statisztikák
A moll skálák →
A harmonikus moll →
HM IId. - Balkezes statikus tabulatúra
HM III. - Fekvéstáblázat harmonikus mollra
HM IV. - A végtelenített harmonikus moll skála
HM V. - Az inverz harmonikus moll skála
HM Va. - Zeneelmélet és gyakorlat inverz harmonikus mollra
A domináns (keleties) fríg skála →
D(K)FS IIc. - Statikus tabulatúra
D(K)FS IId. - Balkezes statikus tabulatúra
A domináns (keleties) fríg skála - Kérdések és válaszok
A dallamos moll →
A dallamos moll skálafokok II.
Pentaton skálák →
Pentaton skálák IIb. - Balkezeseknek
Pentaton skálák IIc. - Statikus tabulatúra
Pentaton skálák IId. - Balkezes statikus tabulatúra
Pentaton skálák III. - Egyhúros pentatónia
Pentaton skálák IV. - PS. összekapcsolása
Pentaton skálák V. - Néhány gondolat a dúr pentatóniáról
Pentaton skálák VI. - Papp-féle pentaton skálák
Pentaton skálák VII. - Kvart hangolású gitáron
Pentaton skálák VIII. - A blues skálák
Pentaton skálák IX. - A végtelenített pentaton skála
Pentaton skálák X. - Rauscher-féle pentaton skálák
Pentaton skálák XI. - Fekvéstáblázat pentaton skálákra
Pentaton skálák - Kérdések és válaszok
Arpeggio-skálák →
AS - Arpeggio-centrikus zeneelmélet
AS - Tört-arpeggio-szerkezetek
AS - F hangról indított dúr-moll-szűkített hármashangzatok
AS - A-moll - G-dúr - F-dúr - E-dúr-arpeggio
AS - C-dúr hármashangzatos alap
AS - C-dúr hármashangzatos alap + skálavariációk
AS - F-dúr hármashangzatos alap
AS - B-dúr hármashangzatos alap
AS - Gyakorlatok F-szűkített arpeggio-skálára
AS - További gyakorlatok szűkített arpeggio-skálára
AS - Ujjelfektetéses arpeggio-szerkezetek
AS - Húrkihagyásos arpeggio-szerkezetek
AS - Teljes arpeggio-skálák - Balkezeseknek
AS - Teljes arpeggio-skálák - Statikus tabulatúra
AS - Teljes arpeggio-skálák - Balkezes statikus tabulatúra
AS - A természetes moll és az arpeggio-szerkezetek
Az arpeggio-, és alapskálák összekapcsolása→
AASÖ II. - A kapcsolódási pontok (pozíciók) meghatározása
AASÖ III. - Dúr hármashangzat-pozíciók
AASÖ IV. - Moll hármashangzat-pozíciók
AASÖ V. - Szűkített hármashangzat-pozíciók
AASÖ VI. - Bővített hármashangzat-pozíciók
AASÖ VII. - A pozíciók speciális ujjrendje
AASÖ VIII. - Az akkordpozíciók általánosítása
AASÖ IX. - Általánosítás dúr hangnemekre
AASÖ X. - Általánosítás moll hangnemekre
AASÖ XI. - Egy hármashangzat lejátszásának matematikai variációi
Egyéb zeneelméleti skálák →
A szűkített skála →
EZS - SzS - A kiterjesztett szűkített skála
EZS - A félhangos (hemiton) pentaton skála
EZS - Egyenletek alapskálákra I.
EZS - Egyenletek alapskálákra II.
Egzotikus skálák →
ES III. - A végtelenített romaskála
ES IVa. - Roma skálák mind a 12 félhangra
ES IVb. - Roma skálák balkezeseknek
ES IVc. - Roma skálák - Statikus tabulatúra
ES IVd. - Roma skálák - Balkezes statikus tabulatúra
ES VI. - Egyéb egzotikus skálák
Skálaegyesítések →
SE Ia. - A pentaton és az alapskálák kapcsolata
SE Ib. - A P és az AS kapcsolata - Szilágyi Tamás írása
SE IIa. - Teljes skálarendszerek
SE IIc. - TS - Statikus tabulatúra
SE IId. - TS - Statikus tabulatúra balkezeseknek
A gyors gitárjáték (az Impelliteri-pengetés) →
GYGJ II. - Az alkarpengetés alaptechnikája egyhúron
GYGJ III. - Az alkarpengetés alaptechnikája több húron 1.
GYGJ IV. - Az alkarpengetés alaptechnikája több húron 2.
GYGJ V. - A gyors és lassú játék harmonizálása
GYGJ VI. - Gyors szekvencialitás kontra legato-technika
A tapping-technika →
Kezdő →
TT IV. - A tompítás problémája
TT XII. - G-dúr tizenhatod felfelé
TT XIII. - G-dúr tizenhatod lefelé
TT XVI. - G-dúr triola - fordított
TT XIX. - G-dúr glissando - fordított
TT XX. - A-moll bukdácsolós - fordított
Haladó →
TT XXI. - Haladó tapping - Bevezetés
TT XXII. - J. S. Bach - D-moll toccata és fúga - részlet
TT XXIV. - Pénzes-rövidített tapping
TT XXV. - Neoklasszikus tapping-szólórészlet
TT XXVI. - Blues Saraceno - Never look back - tapping-szólórészlet
További, tapping-technikát tartalmazó dal, szólórészlet →
Zenei effektusok →
ZE III. - A pull off-, a hammer-, és a slide-technika
ZE Va. - A hajlítások matematikája
A picado-technika →
PT II. - A picado alaptechnikája
PT III. - A standard picado-kéztartás
PT IV. - A folyamatos IMIMIM-pengetés és problémái
PT V. - Bemelegítő (és alapozó) skálák
PT VI. - Bemelegítő (és alapozó) skálák - Páros számú pengetések
PT VII. - Bemelegítő (és alapozó) skálák - Páratlan számú pengetések
Dalok, szólók, szólórészletek →
Könnyűzene →
Kezdő →
Közép →
TC Shuffle - Steve Morse - Altorjai Geri
You shook me all night long - ACDC
Nothing else matters - Metallica
Haladó →
Billy's got a gun - Def Leppard
Communication breakdown - Led Zeppelin
Good times bad times - Led Zeppelin
Since I've been loving you - Led Zeppelin
Rock & roll + Celebration day - Led Zeppelin
Scuttle Butting - Stevie Ray Vaughan
The fear of the dark - Iron Maiden
The number of the beast - Iron Maiden
Far beyond the Sun - Yngwie J. Malmsteen
Marcia alla turca - Wolfgang Amadeus Mozart
Technical difficulties - Racer X
Into the Arena - Michael Schenker
Midnight express - Nuno Bettencourt
Trilogy Suite op. 5 - Yngwie J. Malmsteen
Liar - Szólórészlet - Yngwie J. Malmsteen
Disciplines of H. - Szólórészlet - Yngwie J. Malmsteen
Komolyzene →
Kezdő →
Közép →
Paganini - La Campanella - Főtéma
D-moll toccata és fúga - Részlet - J. S. Bach
V. Brandenburgi verseny - Főtéma - J. S. Bach
Moldau (Moldva) - Részlet - B. Smetana
Invenció No. 8. F-dúrban BWV 779. - J. S. Bach
Concierto de Aranjuez - Adagio - J. Rodrigo
Haladó →
Kettősverseny - 1. tétel zárórésze - J. Brahms
Ebelasztin dala - Kodály Zoltán
Négy évszak - Tavasz - Szólórészlet I. - A. Vivaldi
Négy évszak - Nyár - Szólórészlet I. - A. Vivaldi
Négy évszak - Nyár - Szólórészlet II. - A. Vivaldi
Négy évszak - Tél - Szólórészlet I. - A. Vivaldi
Battinerie (Badinerie) a H-moll szvitből - BWV 1067
Arpeggio-téma a 34. szimfónia 3. tételéből - W. A. Mozart
Backing track →
Basszusgitár →
A www.basszusgitar-gitariskola.hu honlap rövid ismertetője
Folkgitár →
A www.folkgitar-gitariskola.hu honlap rövid ismertetője
Zeneelmélet →
Modernizált zeneelmélet →
A Gitáriskola új fogalmai és javaslatai →
GÚFJ - Rossz-e a klasszikus zeneelmélet...?
GÚFJ - Skálatan és skálarendszer
GÚFJ - Pengetési rend - ujjrend
GÚFJ - Javaslat új hangelnevezésekre
GÚFJ - Javaslat a hangközök újszerű meghatározására
GÚFJ - Javaslat az akkordok újszerű meghatározására I.
GÚFJ - Javaslat az akkordok újszerű meghatározására II.
GÚFJ - Akkordmelléklet - négyeshangzat
GÚFJ - Akkordmelléklet - négyeshangzat - dúr
GÚFJ - Akkordmelléklet - négyeshangzat - moll
GÚFJ - Akkordmelléklet - négyeshangzat - szűkített
GÚFJ - Akkordmelléklet - négyeshangzat - bővített
GÚFJ - Akkordmelléklet - ötöshangzat
GÚFJ - Akkordmelléklet - ötöshangzat - dúr
GÚFJ - Akkordmelléklet - ötöshangzat - moll
GÚFJ - Akkordmelléklet - ötöshangzat - szűkített
GÚFJ - Akkordmelléklet - ötöshangzat - bővített
GÚFJ - Akkordmelléklet - hatoshangzat
GÚFJ - Akkordmelléklet - hatoshangzat - dúr
GÚFJ - Akkordmelléklet - hatoshangzat - moll
GÚFJ - Akkordmelléklet - hatoshangzat - szűkített
GÚFJ - Akkordmelléklet - hatoshangzat - bővített
GÚFJ - Akkordmelléklet - heteshangzat
GÚFJ - Akkordmelléklet - heteshangzat - dúr
GÚFJ - Akkordmelléklet - heteshangzat - moll
GÚFJ - Akkordmelléklet - heteshangzat - szűkített
GÚFJ - Akkordmelléklet - heteshangzat - bővített
GÚFJ - A szolfézshangok elnevezései
GÚFJ - Kritikai megjegyzések László Attila szolfézsjavaslatára
GÚFJ - A ritmikai jelzések problémái és megoldásai
GÚFJ - Javaslat új hanglejegyzési (kotta) módszerre
GÚFJ - Kotta - Általános problémák, előnyök, követelmények
GÚFJ - Kotta - Megoldások, javaslatok
2 oktávos skálakatalógus →
Zenei akusztika →
Gitár →
ZA - Gitár - A megpendített húr fizikája
ZA - Gitár - A gitárnyak geometriai kialakítása
ZA - Gitár - A gitártest fizikája
ZA - Gitár - Kérdések és válaszok
Hegedű →
ZA - Hegedű - A vonóval gerjesztett húr
Mi is a zene? →
MZ? - II. - A zeneileg meghatározható hang jelensége
MZ? - IIIb. - A hangköz-konszonancia
MZ? - IIIc. - A Lissajous-görbék, mint a hangközök vizuális megjelenítései
MZ? - IIId. - A felharmonikus-konszonancia I.
MZ? - IIIe. - A felharmonikus-konszonancia II.
MZ? - IIIf. - A zenei hang 4 legfontosabb tulajdonsága
MZ? - IV. - Az egyesített hangköztáblázatok
MZ? - IVa. - Hangközök hangokkal
MZ? - V. - Zenei rendszerünk hangjainak teljes összehasonlítása
MZ? - VI. - A skálaalkotás és a tonalitás fejezetei
MZ? - VII. - A zene nagy belső, ritmikai arányossága
Ádám, az első zenei zsenitől a mai temperált hangrendszerig →
TH IIa. - Általános zeneelmélet - hangszerspecifikus zeneelmélet
TH III. - Ádám, az első zenei zseni
TH IIIa. - Az ógörögök csodahangszere, a monochord
TH IV. - A hangrendszer fogalma
TH VI. - A pithagoraszi hangrendszer I.
TH VII. - A pithagoraszi hangrendszer II.
TH VIII. - A pithagoraszi hangrendszer III.
TH IX. - A pithagoraszi hangrendszer IV.
TH IXa. - Kis történelmi kitekintés: A püthagoreusok titkai
TH X. - Monódia kontra polifónia
TH XI. - A középkor társadalmi változásai
TH XII. - A harmonikus felosztás rendszere (Arisztoxénosz és Zarlino)
TH XIII. - A középhangos temperálás
TH XIV. - A különbségi hangközök
TH XVa. - Kultúrkörök tonalitás-, és hangelnevezései
TH XVI. - A normál zenei A hang
TH XVII. - A mai (kiegyenlített) temperált hangrendszer
TH XXVIII. - Interaktív húrtáblázat
TH XXIX. - Temperáltsági táblázat
TH XXX. - A Schumann-rezonancia és a normál zenei A hang problémái
TH XXXI. - Futtatható Java-kód a temperált hangfrekvenciák kiszámítására
Összhangzattan →
ÖHT IIa. - A tonalitás és a zene rétegei
ÖHT IIb. - A TSDT-akkordok továbbgondolva
ÖHT III. - A hangzatok (akkordok) fordításai
ÖHT IV. - A kvint-kvartkörben módosított hangok
ÖHT IVa. - Tóth-féle módosított hangmeghatározás
ÖHT VI. - Dúr-tonalitás hármashangzatainak fordításai
ÖHT VII. - Moll-hármashangzatok
ÖHT VIII. - Moll-tonalitás hármashangzatainak fordításai
ÖHT IX. - Harmonikus moll-hármashangzatok
ÖHT X. - Harmonikus moll-tonalitás hármashangzatainak fordításai
ÖHT XII. - Dúr-tonalitás négyeshangzatainak fordításai
ÖHT XIII. - Harmonikus moll-négyeshangzatok
ÖHT XIV. - Harmonikus moll-négyeshangzatok fordításai
ÖHT XV. - Fonyó-féle tonalitásvizsgálatok
ÖHT XVI. - Lukács-féle hármashangzat meghatározások
ÖHT XVII. - Varga-Fogarasi Szilvia órája
ÖHT XVIII. - A hangzatépítkezés paródiája
ÖHT XIX. - Matematikai összhangzattan (Maczkó Dávid gondolatai)
ÖHT XX. - Az akkordmenetek matematikája I.
ÖHT XXI. - Az akkordmenetek matematikája II. - Akkordvariációk
ÖHT XXII. - Az akkordmenetek matematikája III. - Számvariációk
ÖHT XXIII. - Az akkordmenetek matematikája IV. - Permutációs Java-kód
A temperált hangrendszeren túl: a szakrális zene →
SZZ I. - Pénzes László bevezetése
SZZ III. - Hogyan alakult ki a mai rendszer?
SZZ IV. - Bevezető a felvázolt zenei probléma megoldásához
SZZ V. - Az egyik fontos lényeg a kvint és oktáv alapú temperálások között
SZZ VI. - Püthagoraszi hangolás és annak fontos lényege a kettős tritónusz
SZZ VII. - Bevezető az alap szakrális zenei rendszerhez
SZZ VIII. - Az alap szakrális zenei rendszer
SZZ IX. - Az abszolút hangmagasság
SZZ X. - Diszkrét hangnem, tempó, tónus és karakterváltás...
SZZ XI. - A teljes szakrális zenei rendszer felépítése
SZZ XII. - A hangközök rangsorolása és a hangköz tartományi konszonancia
SZZ XIV. - Bevezető a szakrális temperáláshoz
SZZ XV. - A szakrális temperálás
SZZ XVI. - A szakrális temperálás utómunkái
SZZ XVII. - A tempó temperálása
SZZ XVIII. - Az interferenciális tremoló/lebegés temperálása
SZZ XIX. - Felharmonikusok, illetve a tónus temperálása
SZZ XXI. - Aranymetszések, Fibonacci-arányok a zenében
Az improvizáció →
IE II. - Az improvizáció és a beszélt nyelv kapcsolata
IE III. - Egyéb improvizációs játszmák, játékok
IE VII. - Tonalitás a skálákban
IE VIII. - Tonalitás moll-pentatóniában
IE IX. - Tonalitás dúr-pentatóniában
IE X. - Dúr-tonalitás az alapskálákban
IE XI. - Moll-tonalitás az alapskálákban
IE XII. - A harmonikus-moll tonalitása
IE XIII. - A tonalitás transzponálhatósága
IGY V. - A blues zene skálaszintjei
IGY VIII. - A zenei gondolatok keresése
IGY IX. - Az emberi gondolatok mindig fonalasak!
IGY X. - Kell-e figyelnünk az akkordmenetet?
IGY XII. - Kötöttség-kötetlenség
IGY XIII. - A hang és a csend értéke
IGY XV. - Eladható-e a skála zenei tartalomként?
IGY XVI. - Mennyiben határozza meg a technika és a hangszer az improvizációt?
IGY XVII. - Koncepcionalitás az improvizációban
Kottaolvasási gyakorlatok →
Kottaolvasási Gy. I. - Bevezetés
Kottaolvasási Gy. II. - Alapgyakorlatok
Kottaolvasási Gy. III. - Tanulási javaslatok és kottarendező
Kottaolvasási Gy. IV. - Dallista
Ritmika →
Ritmika III. - Ritmikai gyakorlatok I.
Akkordok →
A gitárakkordok ábrázolásának lehetőségei
Akkordok kezdőknek - Balkezeseknek
Akkordok kezdőknek - Klasszikus akkordtábla
Akkordok profiknak - Balkezeseknek
Akkordok profiknak - Klasszikus akkordtábla
Akkordok transzponálása tonalitás-táblázatok segítségével
Gitárcentrikus szolfézs →
Tanulmány a szolfézs (hallásfejlesztés) fontosságáról
Zenei lexikon →
GYIK - FAQ →
Aki szólótechnikát szeretne nálam tanulni...
Tudnál egy jó hangszerészt ajánlani?
Tudnál egy jó hangszerboltot ajánlani?
Milyen hamar tanulok meg gitározni?
Egyszerre több emberrel is foglalkozol?
Milyen dolgok szükségesek a gitártanuláshoz (nálam)?
A programozás és a Pénzes-féle Gitáriskola kapcsolata
A kezekkel kapcsolatos biztonsági-, és egyéb szabályok
A húrokkal kapcsolatos jótanácsok
Nekem kicsi a kezem, rövid az ujjam, nagy a szám, stb.
Napjaink egyperces oktatóvideóiról
Hány tanítványod vált híres gitárossá?
Állandóan körömproblémáim vannak...
Miért fejezetekben méred a honlap méretét (hiszen némelyik fejezet olyan rövid)?
Satriani mester gitáróra közben énekelteti tanítványait...
Szerinted a Pykmax segít a gitárjátékban?
Én fülre behangolom a gitárt...
Gitározás közben zsibbad a jobb kezem...
Gitározás közben csúszik a pengető a kezemben...
Gitározás közben izzad az alkarom (és hozzáragad a gitárhoz)...
ChordBuddy, a gitárvesztesek előzékeny barátja
Akusztikus gitár kontra elektromos gitár
További fejezetek →
Emlékfejezetek →
Radics Béla-emlékfejezetek →
RBE II. - Budai Ervin - A Sakk-Matt sztori
RBE III. - Tárász József - Radics Béláról
Jimmy Hendrix-emlékfejezetek →
JHE IV. - Hendrix és a kábítószer
Jam session →
JS VI. - Vedres Balázs és Pénzes László
JS VIII. - Obora Tamás és Vedres Balázs
Hangszer-, és egyéb tesztek →
HET II. - Tele, vagy csak félig?
HET III. - Egy lövedék, amely nem üt lyukat a pénztárcán...
HET IV. - Csak affinitás kérdése!
HET V. - Három Fender Stratocaster-összehasonlítás: Stratocaster Showdown
HET VI. - Csöves erősítő vagy digitális?
Cikkek, írások →
Rövid tudósítás a Hangfoglalásról avagy a kényszeresek klubja
Beszélgetések →
Gitár és pszichológia →
GP II. - Üzenet a pszichológusoknak
GP III. - Tanítványi pszichológia - A placebo-jelenség
GP IV. - Tanítványi pszichológia - Inkubátortudás és valós tudás
GP V. - Tanítványi pszichológia - A vakáció-jelenség
GP VI. - Közönségi pszichológia - Nyertesek és vesztesek
GP VII. - Közönségi pszichológia - Bevezetés
GP VIII. - Közönségi pszichológia - Miért változik meg az egyén csoportba kerülve?
GP IX. - Közönségi pszichológia - A tömeg tulajdonságai
GP XII. - A zene, mint terápia
Kritikai fórum →
Kritikai fórum I. - Bevezetés és tartalomjegyzék
Kritikai fórum II. - Pénzes László riportja Pénzes Lászlóval Pénzes Lászlóról
Kritikai fórum III. - Magánvélemény napjaink zeneoktatásáról
Kritikai fórum IV. - Művészeti koncepció
Kritikai fórum V. - Magánvélemény napjaink jazz-éről
Kritikai fórum VI. - Gustav Mahler
Kritikai fórum VII. - Wolfgang Amadeus Mozart
Kritikai fórum VIII. - Zeneesztétika és morál ütközete
Kritikai fórum IX. - Anton Bruckner
Kritikai fórum X. - Tartalom és feeling
Kritikai fórum XI. - A sötét oldal
Kritikai fórum XII. - Emlékszünk-e még Jolanára?
Kritikai fórum XIII. - Fórumozás
Egyéb hangszerek és stílusok →
Vonósok →
Hegedű →
A hegedű II. - Rövid hangszertörténet
A hegedű III. - A hegedű hangjai és hangolása
A hegedű IV. - Temperált-e a nem temperált hegedű?
A hegedű V. - Klasszikus zeneelmélet kontra Pénzes-féle módszertan
A hegedű VI. - A hegedű alapskálái
A hegedű VIa. - A hegedű alapskálái mind a 12 félhangra
A hegedű VIb. - A hegedű alapskálái mind a 12 félhangra - Balkezeseknek
A hegedű VII. - Harmonikus moll skálák
A hegedű VIIa. - Harmonikus moll skálák mind a 12 félhangra
A hegedű VIIb. - Harmonikus moll skálák mind a 12 félhangra - Balkezeseknek
A hegedű VIII. - A végtelenített vonósskála
A hegedű IX. - Az OVRE a hegedűtechnikában
A hegedű X. - OVRE-gyakorlatok hegedűskálákra
A hegedű XI. - A hegedű művészei
Brácsa →
A brácsa IIa. - Alapskálák mind a 12 félhangra
A brácsa IIb. - Alapskálák mind a 12 félhangra - Balkezeseknek
A brácsa III. - Harmonikus moll skálák
A brácsa IIIa. - Harmonikus moll skálák mind a 12 félhangra
A brácsa IIIb. - Harmonikus moll skálák mind a 12 félhangra - Balkezeseknek
A brácsa IV. - A végtelenített brácsaskála
Cselló →
A cselló IIa. - Alapskálák mind a 12 félhangra
A cselló IIb. - Alapskálák mind a 12 félhangra - Balkezeseknek
A cselló III. - Harmonikus moll skálák
A cselló IIIa. - Harmonikus moll skálák mind a 12 félhangra
A cselló IIIb. - Harmonikus moll skálák mind a 12 félhangra - Balkezeseknek
A cselló IV. - A végtelenített csellóskála
Nagybőgő →
Ukulele →
Az ukulele IIa. - Alapskálák G-ukulelére
Az ukulele IIb. - Alapskálák G-ukulelére - Balkezeseknek
Az ukulele IIc. - Alapskálák G-ukulelére - Statikus tabulatúra
Az ukulele IId. - Alapskálák G-ukulelére - Statikus tabulatúra balkezeseknek
Az ukulele IIIa. - Kezdő akkordok G-ukulelére - Pénzes-féle tükörkép
Az ukulele IIIb. - Oktatási segédlet - Kezdő akkordok G-ukulelére - Pénzes-féle tükörkép
Az ukulele IIIb. - Kezdő akkordok G-ukulelére - Hagyományos akkordtábla
Az ukulele IVa. - Kezdő akkordok A-ukulelére - Pénzes-féle tükörkép
Az ukulele IVb. - Kezdő akkordok A-ukulelére - Hagyományos akkordtábla
Buzuki →
A buzuki IIa. - Alapskálák buzukira
A buzuki IIb. - Alapskálák buzukira - Balkezeseknek
A buzuki IIc. - Alapskálák buzukira - Statikus tabulatúra
A buzuki IId. - Alapskálák buzukira - Statikus tabulatúra balkezeseknek
A klasszikus gitárstílus →
A flamenco-gitár és zene →
Interjú Varga András flamenco gitárművésszel
A zongora →
Humor →
Mondások, aranyköpések és egyebek
Komolytalan komolyzene →
Érdekességek →
É.III. - Madame Tussaud panoptikuma
É.IV. - Hard Rock Cafe - London - Miami - Santo Domingo - New York
É.VI. - Hard Rock Cafe - Sidney
É.VII. - Hard Rock Cafe - Szingapúr
É.VIII. - Hard Rock Cafe - Barcelona
É.IX. - Hard Rock Cafe - Krakkó
É.X. - Hard Rock Cafe - Sidney II.
É.XI. - Hard Rock Cafe - Kairó
Családi fotóalbum →
Zene és metafizika →