Egyéb zeneelméleti skálák

Bevezetés

 

Ezen skálakategóriába minden belesűríthető, amely tonális vagy atonális, a lényeg, hogy valamilyen zeneelméleti vagy más egzakt, de zenei alapokon nyugvó elv alkalmazható legyen rá, még ha ez esetlegesen idegenszerű hangzást is eredményez. Ez a leglényegesebb különbség a Nem zenei skálák című fejezethalmaz skáláihoz képest, hiszen ott az egyedüli követelmény az, hogy ne legyen semmiféle zenei rendezőelv.

 

Az Egzotikus skálák és a többi hozzátartozó fejezet már egy másik alapkoncepciót képvisel: a nyugati kultúráktól különböző civilizációk zenéinek gitárcentrikus bemutatását.

 

A skálák felvázolása során nem foglalkozom a temperált hangrendszerben már régen feleslegessé vált enharmonikus elnevezésekkel (én csak enharmonikus mekegéseknek hívom); a hangnevek a temperált kvint-kvartkör elnevezéseit követik:

 

A temperált  kvint-kvartkör