Zakk Attack!
A szerzői jogi állásfoglalások a Szerzői jogok című fejezetben tanulmányozhatók.
You can read copyright statements in the chapter Copyright.
Nos, ez a dal pontosan az, ahol a Pénzes-féle módszertan skálahegyei nem sokat érnek. Voltaképpen ez Zakk Wylde, Ozzy Osborne egyik volt gitárosának személyes stílusából adódik. Zakk ugyanis rendkívül szűk helyen csinál rendkívül sokat. Ennek egyik technikai iskolapéldája a chick & pick stílus, ahol egyszerre pengetünk pengetővel és m a ujjakkal (nevezik hybrid-picking-nek is). Zakk ezzel a technikai repertoárral és vitathatatlanul mély zenei fantáziájával kiválóan elboldogul moll-pentaton 1. fokban, sőt általában többre nem is törekszik.
Mindebből az következik, hogy felesleges dalainak magyarázatakor komplex skálarendszereket mutogatni, helyette sokkal hatékonyabb megoldás egy részletes tabulatúra. Az utóbbit szerzői jogi okok miatt nem publikálhatom, lentebb csak hivatkozni fogok magyarázataira.
Nagyon nagy baklövést követett el a kotta-tabulatúra publikálója a dal 4# előjegyzésével, ugyanis a dal nem Cisz-mollban, hanem Fisz-pentatonban van. A Fisz-pentatonhoz 3# előjegyzés tartozik, de vehetünk 2#-et is, mert benne nincs Gisz hang. Ez utóbbi kissé (nagyon) megkavarhatja azon gitárost, aki nincs tisztában a tonalitások és a skálarendszer bonyolult kapcsolataival. Mindenesetre célszerűbb és logikusabb a Fisz-pentaton nagyjából egyenlő Fisz-moll állításból kiindulnunk. Mindemellett talán hasznos az alkalmazott skála-, és akkordtöredékeket is felvázolnunk.
Fisz-pentaton - teljes
Fisz-pentaton - skálatöredék
E-dúr
Ciszm7 akkordtöredék
H5 (valójában H power chord)
H2/A (H2 akkord A basszushanggal)
Most nézzük meg a dalt Demeter Ádám tanítványom tolmácsolásában is: