Technical difficulties - Racer X
A szerzői jogi állásfoglalások a Szerzői jogok című fejezetben tanulmányozhatók.
You can read copyright statements in the chapter Copyright.
A dalban minden megtalálható, ami a legmagasabb szintű szólótechnikában egyáltalán számít:
-
skálacentrikus virgázás,
-
hirtelen ritmusváltás,
-
arpeggio-technika,
-
tapping-technika,
-
improvizációs elemek.
Ez a dal -éppúgy, mint Malmsteen mester bármelyik dala esetében-, csakis csúcsragadozóknak, a táplálék-, és tudáslánc legfelső szintjén lévőknek ajánlott, kezdők és "alsó középhaladók" tehát semmiféleképpen ne próbálkozzanak vele.
A dal a központi hangneme E-moll, bár benne rövid időre E-moll pentatont és arpeggio-, + tapping-technikával dúsított D-dúr tonalitást is felfedezhetünk. Az utóbbi rövidsége, valamint az E-moll és E-moll pentaton közti közvetlen rokoni kapcsolat miatt a Tonális és technikai skáláknál csakis az E-moll tonalitás alapskáláit publikálom.
A szóló során Márton -főként a gyorsabb részeknél-, kiválóan felhasználja a Pénzes-féle standard, trichord-skálaszerkezeteket -amelyek alkalmazása során minden húrra 3 skálahang jut-, de a moll pentaton részeknél a pentatóniánál szokásos bichord-skálaszerkezetekkel is találkozhatunk.
Konkrét kottát-tabulatúrát szerzői jogok miatt nem publikálhatok; ám abban bizonyos vagyok, hogy a fenti zeneelméleti és gitártechnikai ismertető megalapozottabb, hatékonyabb megközelítést nyújt a dal eredményes feldolgozásához. Ennek élő példája a Márton-féle verzió, amely azonban több éves aktív gitártanulás eredménye.
Nézzük meg stúdió-, és koncertfelvétel formájában is: