Arpeggio–skálák
Az arpeggio-, és alapskálák összekapcsolása V.
Szűkített hármashangzat-pozíciók
Ebben az esetben a "teljes" C-szűkített hármashangzatból is kiindulhatunk (C-Esz-Gesz):
A 2 db kisterc lépésből álló szűkített hármashangzat tonálisan nem oly karakteres, mint a dúr-, vagy moll-hármashangzatok, hangzása "átmeneti" jellegű, feszültséget keltő. Pontosan erre használták fel már a klasszikus mesterek is (például Beethoven Holdfény-szonátájában van 1 viszonylag hosszú ideig tartó szűkített menet).
Konkrét lejátszási pozícióhoz rendelése nem fontos, mert a szűkített hármashangzat önmagában szólótechnikailag nem érdekes. Nagyobbik testvére a szűkített skála további +1 kisterc lépéssel bővül (itt C-Esz-Gesz-A)...
...amely skálát viszont viszonylag sűrűn használják fel a klasszikus zenében harmonikus moll tonalitásban, illetve a könnyűzene neoklasszikus metál műfajában.
A szűkített skála további bemutatásáról és kigyakoroltatásáról az alábbi fejezetek gondoskodnak: