Arpeggio–skálák
Ujjelfektetéses arpeggio-szerkezetek
A fejezet első és egyúttal legfontosabb gondolata, hogy természetesen az alábbi arpeggio-szerkezetekkel már találkoztunk, csak bennük nem volt kihangsúlyozva az ujjelfektetés.
Ujjelfektetésnek nevezzük, ha 1 ujjal egyszerre több húrt kell lefognunk, amely (tegyük hozzá: kényszerű) mozdulatot nem tudjuk teljesen kiiktatni a rendszerből a gitár alaphangolása, valamint zenei rendszerünk egyéb sajátosságai miatt.
A cél mint mindig, most is az, hogy a technikát okosan, szabályozott körülmények között használjuk fel. Az alábbi gyakorlatokban tehát a technikát, vele a már megismert arpeggio-szerkezeteket újra elővesszük és olyan módon bővítjük ki, hogy mindenféleképpen legyen benne 1 vagy több ujjelfektetés. Sőt, néhány esetben nem tudjuk elkerülni tört-arpeggio-szerkezetek használatát sem, amely során nincs szekvenciális sweep-picking, hanem néha fel-lepengetést is szükséges alkalmaznunk.
A gyakorlat során az arpeggio-szerkezetek alaphangja nem lényeges (például F-dúr), egyedül a gitáron lecsapódó konkrét szerkezetek mintázata (pattern), ezért az összes vizsgálandó szerkezetet nagyjából 5. fekvés környékére helyeztem, azonosításuk pedig a Arpeggio-centrikus zeneelmélet című fejezetben leírt pozíciók szerint fog megtörténni. A szerkezeteket 3 ciklusban játszom fel.
Dúr - 1. pozíció
Ujjelfektetés 4. ujjal
Dúr - 2. pozíció
Későbbiekben ezen pozíciót kissé más technikai szerkezetben határozzuk meg!
Ujjelfektetés 2. és 3. ujjal
Dúr - 3. pozíció
Ujjelfektetés 1. és 3. ujjal
Moll - 1. pozíció
Ujjelfektetés 1. és 3. ujjal
Moll - 2. pozíció
Ujjelfektetés 1. és 3. ujjal
Moll - 3. pozíció
Ujjelfektetés 4. ujjal