Arpeggio–skálák

További gyakorlatok szűkített arpeggio-skálára

 

Folytatjuk a szűkített-arpeggio felfedezését! Ebben a fejezetben az előző fejezetben ismertetett szerkezetet kibővítjük, hogy 1 megagyakorlat kerekedjék belőle. Nem állítom, hogy a szűkített skála / akkord ilyen terjedelmes alkalmazása gyakori zenei esemény volna, de azért előfordul éppúgy a neoklasszikus metál, mint a komolyzenében (például Beethoven - Holdfény-szonáta).

Ráadásul a szűkített skála / akkord koherens skálaszerkezetét a G és H húrok közti nagyterc hangolási különbség megbontja, ezért a skála / akkord hosszabb, több húron való alkalmazásakor többféle technikai (lejátszási) szerkezet keletkezik. A megagyakorlat voltaképpen ezeket a különböző technikai szerkezeteket fűzi össze.

 

A megagyakorlatot először részekre, itt vízszintes húrpozíciókra bontjuk és külön gyakoroljuk ki.

 

Pénzes-féle Gitáriskola - Fontos!

Fontos kihangsúlyoznunk, hogy a jelen gyakorlatban a szűkített szerkezetek között tonális kapcsolat nincs!

 

A ritmikai képlet bármi lehet, én most a jól bevált és gyakran alkalmazott 2 db triolát választottam, amely az előző fejezet 7. és 8. gyakorlata volt.

 

G - D - A húrokon

Pénzes-féle Gitáriskola - F-szűkített skála

 

 

H - G - D húrokon

Pénzes-féle Gitáriskola - F-szűkített skála

 

 

E - H - G húrokon

Pénzes-féle Gitáriskola - F-szűkített skála

 

 

Ezután a szerkezeteket egyetlen megagyakorlattá kötjük össze:

 

 

A gyakorlatok alappengetése mindenképpen a sweep-picking legyen, de nagyon hasznos végigmenni rajtuk folyamatos fel-lepengetéssel is.