Arpeggio–skálák
A zeneelméleti elv, azaz a tonalitásból következő hármashangzat-építkezés ebben a gyakorlatban is ugyanaz, mint a C-dúr hármashangzatos alap esetében, csak az akkordok (hármashangzatok) lejátszásához más technikai pozíciókat használunk fel. Ezen pozíciók beazonosítása legyen az Arpeggio-centrikus zeneelmélet című fejezet alapján a Tisztelt Olvasó házi feladata.
A leglényegesebb különbség az arpeggio-felfutások indításánál van: ennél a gyakorlatnál a hármashangzatokat folyamatosan D húrról indítjuk.
F-dúr → G-moll → A-moll → B-dúr → C-dúr → D-moll → E-szűkített → F-dúr
Láthatjuk, hogy az akkordok kezdőhangjai egy egyhúros F-dúr skálát határoznak meg az D húron (amely része az egyhúros D-moll skálának):
S most nézzük meg a 7 hármashangzatot:
F-dúr
G-moll
A-moll
B-dúr
C-dúr
D-moll
E-szűkített
F-dúr 13. fekvés felett
Nézzük meg az alap akkordfüzér sweep-picking-es, majd folyamatos fel-lepengetéses videóját: