Arpeggio–skálák
A zeneelméleti elv, azaz a tonalitásból következő hármashangzat-építkezés ebben a gyakorlatban is ugyanaz, mint a C-dúr hármashangzatos alap esetében, csak az akkordok (hármashangzatok) lejátszásához más technikai pozíciókat használunk fel. Ezen pozíciók beazonosítása legyen az Arpeggio-centrikus zeneelmélet című fejezet alapján a Tisztelt Olvasó házi feladata.
Ennél a gyakorlatnál a hármashangzatokat folyamatosan A5 húrról indítjuk.
B-dúr → C-moll → D-moll → Esz-dúr → F-dúr → G-moll → A-szűkített → B-dúr
Láthatjuk, hogy az akkordok kezdőhangjai egy egyhúros B-dúr skálát határoznak meg az A húron (amely része az egyhúros A-lokriszi skálának):
S most nézzük meg a 7 hármashangzatot:
B-dúr
C-moll
D-moll
Esz-dúr
F-dúr
G-moll
A-szűkített
B-dúr 13. fekvés felett
Nézzük meg az alap akkordfüzér sweep-picking-es, majd folyamatos fel-lepengetéses videóját: