Arpeggio–skálák

B-dúr hármashangzatos alap

 

A zeneelméleti elv, azaz a tonalitásból következő hármashangzat-építkezés ebben a gyakorlatban is ugyanaz, mint a C-dúr hármashangzatos alap esetében, csak az akkordok (hármashangzatok) lejátszásához más technikai pozíciókat használunk fel. Ezen pozíciók beazonosítása legyen az Arpeggio-centrikus zeneelmélet című fejezet alapján a Tisztelt Olvasó házi feladata.

 

Ennél a gyakorlatnál a hármashangzatokat folyamatosan A5 húrról indítjuk.

 

B-dúr C-moll D-moll Esz-dúr F-dúr G-moll A-szűkített B-dúr

 

Láthatjuk, hogy az akkordok kezdőhangjai egy egyhúros B-dúr skálát határoznak meg az A húron (amely része az egyhúros A-lokriszi skálának):

 

Pénzes-féle gitár tükörkép - Egyhúros A-lokriszi skála

 

S most nézzük meg a 7 hármashangzatot:

 

B-dúr

Pénzes-féle gitár tükörkép - B-dúr

 

C-moll

Pénzes-féle gitár tükörkép - C-moll

 

D-moll

Pénzes-féle gitár tükörkép - D-moll

 

Esz-dúr

Pénzes-féle gitár tükörkép - Esz-dúr

 

F-dúr

Pénzes-féle gitár tükörkép - F-dúr

 

G-moll

Pénzes-féle gitár tükörkép - G-moll

 

A-szűkített

Pénzes-féle gitár tükörkép - A-szűkített

 

B-dúr 13. fekvés felett

Pénzes-féle gitár tükörkép - B-dúr 13. fekvés felett

 

Nézzük meg az alap akkordfüzér sweep-picking-es, majd folyamatos fel-lepengetéses videóját: