Szólótechnikai alapok

Kérdések-válaszok

18. - Optimális kéztartás

 

Még az ősszel voltam Önnél egy konzultáción a mutatóujjam miatt. Azt hiszem, ez már nagyjából megoldódni látszott; most lassan tudok játszani, úgy, hogy nincs erőlködés! Annyi a kérdésem, hogy az ujjaim "mindig felfelé állnak", úgy értem, amikor például az E1 húron játszom valamit - de ilyenkor a hüvelykujjam majdhogynem kilátszik alul. Nekem ez így kényelmes és az arpeggio-technikák is mennek. Ez rendben van így?

 

A puding próbája az evés: ha minden technika megy, akkor nincs probléma, mert a cél szentesíti az eszközt. Javaslom, hogy gyors játéknál azért legyen a csukló a fogólap alá befordítva. Valójában a videón -ha jól látom-, Chris váltogatja a csuklótartását: gyors játéknál aláfordítja, blues-hajlításnál pedig megjelenik felül a hüvelykujja, azaz csuklóját kifordítja. Pontosan ez jellemző a Pénzes-féle megközelítésre, tehát legyünk mindig tudatában mozdulataink következményeinek. Ezt nevezem én disztinktív tudásnak, azaz a megkülönböztetés kifejlesztett képességének. Ha ennek birtokában vagyunk, akkor a későbbiekben már nem érhetnek minket meglepetések.