Szólótechnikai alapok VIII.

A Ferrari és a Pénzes-féle Gitáriskola

 

Mielőtt bárki kóros nagyzolással és iránytévesztéssel vádolna, jelzem, hogy nem szenvedek sportkocsi-mániában; mindegyikük felettébb kényelmetlen és egy buta, de bankszámla-szempontból akaratos szőke bigén kívül nem fér bele semmi, azaz semmi normális.

 

Ferrarisan rohanjunk is neki, miszerint mi lehet a hasonlóság egy méregdrága Ferrari...

 

Pénzes-féle Gitáriskola - Ferrari

 

...és a Pénzes-féle Gitáriskola között?

 

Nos, a válaszadást először egy kérdéssel kezdem: miért nem néz ki úgy egy Ferrari, mint egy T-modell?

 

Pénzes-féle Gitáriskola - T-modell

 

A válasz valójában nemcsak a technológiai fejlődésben van. A Ferrari koncepcionálisan tervezett (aminthogy a maga idejében a T-modell is), a fő koncepció pedig a sebesség volt (a T-modellé pedig az olcsóság). Ennek van alárendelve a Ferrari formája és "tartalma", azaz minden külső és belső alkatrésze. A márka ezért is drága: bármi áron, de a sebesség a lényeg. Aki hallott már közelről egy Ferrarit alapjáraton, az tudja miről van szó: az autó még álló helyzetben is kitörés előtti vulkán benyomását kelti.

A sebesség után a második legfontosabb tényező a biztonság, bár bizonyos eszement sebesség felett nyilvánvalóan felesleges erről beszélni, erre Kesjár Csaba halála az "élő" bizonyíték. Mindenesetre a mérnökök megpróbálták a biztonsági tényezőket a lehetséges maximumra feltornázni, ennek azonban ára van: egy Ferrari klasszikus, terpeszkedő értelemben sohasem kényelmes, valamint enyhén szólva nem fér el benne a család hétvégi nagybevásárlása.

 

Most emeljük ki még egyszer a Ferrari legfontosabb tulajdonságait:

A Pénzes-féle Gitáriskola alapelveit ismerő olvasók már felfedezhették a nyilvánvaló párhuzamokat. Gitáriskolám is éppígy megtervezett, még pedig a gyors és biztonságos játék szempontjából, ebben a legbiztosabb vonatkoztatási pont mindig az optimalitás volt és az is marad. A gyorsaság és biztonság érdekében a Gitáriskolából kihajigáltunk minden kiálló, nem oda illő alkatrészt, azaz minden olyan dolgot, amely gátja lehet az alapkoncepció megvalósításának: